اثر مرکب دارن هاردی

اثر مرکب دارن هاردی

دارن هاردی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان کتاب‌های موفقیت و انگیزشی است

که مدیریت مجله موفقیت (Success) را هم بر عهده دارد و تاکنون آثار

بی‌نظیری مثل بهترین سال زندگی تو را به بازار عرضه کرده است.

او در کتاب اثر مرکب که حقیقتاً یکی از بهترین کتاب های انگیزشی است، به

دو مسئله خیلی مهم اشاره می‌کند:

  1. نتایج خیلی بزرگ از اقدامات و تلاش‌های جزئی و کوچک حاصل می‌شود.
  2. برای رسیدن به موفقیت حتماً نباید تلاشی شبانه روزی داشته باشید. کافی است یک رویه منظم پیش بگیرید و هر روز مجموعه‌ای از اقداماتی که شما را به هدف می‌رساند انجام دهید.این کارهای جزئی با هم جمع می‌شود و یک نتیجه بزرگ به بار می‌آورد و این معنای اثر مرکب است.

اثر مرکب دارن هاردی

در این کتاب می‌خوانیم زندگی کنونی ما حاصل انتخاب‌هایی است در گذشته داشته‌ایم.

اگر از زندگی امروز رضایت دارید که عالی است و به همان روال گذشته با تمام

قدرت ادامه دهید ولی اگر زندگی امروزتان شما را راضی نمی‌کند باید روال خود

را تغییر دهید و روالی انتخاب کنید که بتواند شما را به اهداف و رؤیاهایی که

همیشه داشته‌اید برساند.

در صورتی که روال مشخصی داشته باشید و تمام تلاش خود را بکنید مطمئن

باشید که شانس هم با شما یار و همراه می‌شود.

دارن هاردی در کتاب خود تعریفی از شانس ارائه داده است:

شانس در واقع مجموع رشد شخصی یا همان میزان آمادگی، نگرش (باورها و

طرز فکر)، فرصت و اقدام است.

اثر مرکب دارن هاردی

منتخب جملات دارن هاردی در اثر مرکب

  • مغز شما برای خوشحال کردن شما طراحی نشده است. مغزتان فقط بر اساس یک دستورالعمل بنا شده: بقا.

 

  • بر اساس تحقیقات، برای تثبیت یک عادت در ذهن ناخودآگاه شما، حداقل به ۳۰۰ مرتبه تکرار و تقویت نیاز دارید؛ این تقریباً یعنی یک سال تمرین مداوم.

 

  • افزایش آگاهی شما نسبت به عادت‌های بدتان، برای این‌که آن عادت‌ها را ترک کنید کافی نیست.

 

  • تصمیم‌های خُرد و کوچک روزانه‌‌ی شما،‌ است که می‌تواند شما را به زندگی مطلوب‌تان می‌رساند، یا به فاجعه‌ای که از آن می‌هراسید

 

  • ارسطو نوشته است: «ما همان کارهایی هستیم که مکرراً انجام می‌دهیم.»

 

  • تا زمانی که چیزی را اندازه نگیرید، نمی‌توانید آن را مدیریت کرده یا بهبود ببخشید.

 

  • منتور من جیم ران گفت: «روزی می‌توانی بگویی که از کودکی وارد دوران بلوغ و بزرگسالی شده‌ای که مسئولیت کامل زندگی‌ات را بر عهده بگیری.»

 

  • با هدف گذاری، شما به مغزتان می‌گویید که چه چیزی را جستجو کند و روی چه چیزی متمرکز باشد.

 

  • هیچ‌چیز بیشتر از ناهماهنگ بودن «اقدام‌ها و رفتارها» با «سلسله مراتب ارزش‌ها» استرس‌آفرین نیست.

 

  • نمی‌توانید با آدم‌های منفی وقت بگذرانید و انتظار یک زندگی مثبت را داشته باشید.

 

  • بیشترین وقت‌تان را با چه کسانی می‌گذرانید؟ چه کسانی را بیش از همه تحسین می‌کنید؟ آیا این دو گروه یکسان هستند؟ اگر نیستند، علتش چیست؟

برای دانلود PDF و فایل صوتی کتاب به کانال تلگرام ما مراجعه کنید.

ارسال پاسخ